Ion IVAN Ion IVAN Ion IVAN
Proiectul

Fiecare student de la Sectia de Informatica Economica, fie ca este in anul intai, fie ca este in anul al doilea, fie ca este in ultimul an al ciclului de licenta elaboreaza proiecte la diferite discipline. Proiectul are menirea sa-l puna pe student in situatia de a construi ceva cu grad de complexitate ridicata si care sa abordeze complet o problema cu rezolvare practica. Proiectul individual are menirea de a arata modul in care un student rezolva o problema. Proiectul de echipa, cu mult mai complex, are menirea de a-i obisnui pe studenti sa lucreze in echipa, sa imparta sarcini si sa execute parti integrabile. SAsta daca se lucreaza efectiv in echipa. realitatea arata ca exista unul dintre studenti care coordoneaza dar si executa cea mai mare parte a proiectului. este un prilej pentru el sa se impuna in fata colegilor dar si un prilej de a obtine ceilalti note fara prea mult efort. la elaborarea proiectului trebuie:

  • individualizate temele;
  • urmarit modul in care se fac stadii intermediare;
  • gasit modul de evaluare corect a efortului depus de cel care primeste nota;
  • stabilita finalitatea, fara a apare situatii in acre se obtine nota maxima la proiect si in examen studentul nu dovedeste ca stapaneste lucruri elementare;
  • sa puna in evidenta creativitatea;
  • sa permita integrarea de cunostinte variate de la disciplina;
  • sa determine realizarea de conexiuni cu alte domenii;
  • sa conduca la succesiuni de decizii in alegerea celor mai bune resurse;
  • sa conduca la solutii originale;
  • sa dezvolte abilitati specifice lucrului practic;
  • sa ofere posibilitatea de a analiza variante si de a alege varianta cea mai buna;
  • sa dea libertatea de a formula opinii si de a avea puncte de vedere argumentate.

    Proiectul se sustine si studentul trebuie sa arate ca stie sa faca o prezentare, ca are capacitatea de a raspunde la intrebari, ca accepta ipoteze si ca stie sa opereze pe proiect pentru a face modificarile care i se cer. Examinatorul vede imediat dupa manevrabilitatea proiectului, daca studentul stie ce este in acel proiect. Este important ca la evaluare sa se obtina note strict dependent de criterii transparente. Chiar exigentele legate de proiect trebuie sa fie transparente si sa se stabileasca modul in care este construita nota. De exemplu, un proiuect fara bibliografie are nota diminuata cu doua puncte. Un proiect fara concluzii are nota diminuata cu 1 punct. Citarea unei lucrari netrecuta in bibliografie se penalizeaza cu 0,5puncte. Si tot asa. In acest fel studentul isi autoevalueaza proiectul si va sti exact ce nota va avea. El isi va planifica timpul pentru a obtine un proiect la nivelul dorit de el. Daca apar elemente subiective, clar calitatea proiectelor in acele grupe scade dramatic.
    Studentul care stie ce vrea de la el, va realiza un proiect astfel incat multe aspecte sa fie incluse fara prea mult efort in lucrarea de licenta.